Blog

Hier vindt u alle laatste nieuwtjes, tips en interessante berichten over resource planning met PlanningPME. Maar ook over het maken van een planning in het algemeen!

Tip van de week (41)

Zorg ervoor dat er alleen een dropdown van activiteiten beschikbaar is en geen mogelijkheid tot maken nieuwe labels

Houd u database schoon.

dropdown_taak2

Iedere keer dat u een afspraak of taak/boeking creëert op de planning krijgt u het Taak/boeking-venster te zien. Hier bepaalt u de details van de afspraak. Zoals het project, de resource(s) en de klant. Uiteraard ook de naam van de Taak of activiteit.

Echter, als men niet op de pijl klikt maar begint te typen in het
veld bij Taak dan onthoudt PlanningPME deze naam, ook voor later. De database kan dan rommelig worden.

Een voorbeeld
Stel uw heeft een Taak genaamd Uitvoering en een planner maakt een nieuwe afspraak voor deze taak. Het taak-venster verschijnt, de planner typt (per ongeluk) in plaats van Uitvoering, ” ‘Uitvoerng’. Zonder een tweede i dus. PlanningPME controleert dit niet en deze naamgeving wordt opgenomen in de database. U heeft nu twee taken, ‘Uitvoering’ en ‘Uitvoerng’. 

uitvoeringen

 

Extra tip:

Vink meteen ook het vakje ‘ Het verloop van taakwijzigingen opslaan’ aan.

U activeert hiermee het logboek en kunt dus elke handeling van wijzigen of verwijderen terugzien in het logboek: Extra -> Logboek

Posted in: Nieuws, Tips

Leave a Comment (0) ↓